Placeholder Image

Over Jantien van Driel

Daar ben je dan! Ik weet zeker dat je op zoek bent naar iets met tekst. Je bent aan het juiste adres dus. Zakelijk, creatief, spiritueel schrijven... het kan hier allemaal.

Ik ben schrijver, spreker en trainer. En als er een waarheid voor mij is dan is dat wel dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen leven. Dat is waar bijna alles in mijn leven en werk om draait.

• Droom je ervan om een boek te schrijven? Zet je pen op het papier en doe het.
  • Wil je heel graag piano leren spelen? Bel een muziekdocent en neem les.
  • Wil je een reis maken naar Florida? Start met sparen en plan die trip.

Dat klinkt misschien makkelijker dan het is. Maar weet je, er is niemand die het voor je gaat doen. Je zult zelf die stappen moeten zetten. De stappen die ik ook al zo vaak heb gezet. Met mijn ervaring inspireer ik je graag. Ik blog erover, ik geef lezingen en ik begeleid het online programma Copyschool, waarin je leert hoe je zakelijke teksten schrijft die bij jou én je ideale klant passen.

Mijn passie is tekst

Het schrijven van teksten heeft me alles gebracht dat ik nu heb. Ik schreef al jaren voor mijn bedrijf en voor andere ondernemers. En nu heb ik dan ook een roman geschreven: Bickle. Een boek dat leest als een roadmovie. Snappy, grappig en met een mooie boodschap.

Naast schrijven, lees ik ook graag. In het dagelijks leven lees ik alles wat los en vast zit: verpakkingen, handleidingen, gedichtenbundels, blogs, bewegwijzeringen, tweets, overlijdensadvertenties, toneelscripts, websites, woordenboeken. Ik krijg geen genoeg van tekst.

Ik hou van tekst.

En er is meer

Ik hou van Rotterdam. Van mijn kinderen. Van mijn man. Van reizen. Van dromen. Van urenlang ouwehoeren met mijn vriendinnen. Van roomsoezen. Van oesters. Van de zee. Van wonderen. Van steden aan zee. Van palmbomen. Van het leven. En al het moois dat daarbij hoort.

Ik word ook een positivo genoemd. En daar ben ik trots op.

Onbelangrijk, maar te leuk om niet te vertellen

• Als ik een Milky Way eet, dan eet ik eerst de buitenkant en dan de binnenkant.
  • Vrienden – en mijn vader – noemen me Tinus.
  • Als kind danste ik het liefst op Stevie Wonder en Michael Jackson.
  • Ik ben een Leeuw – WRRRRAAAAAAW.
  • Ik groeide op aan zee. En weet je wat: ik hou van de zee én ik ben er bang voor. Weird toch?
  • Ik bedacht 365 schrijfopdrachten, dat was een olifant van een klus. Maar zo tof om te doen.
  • Onlangs schreef ik een liedje, en dat werd onverwachts een succes. Het 4Daagselied - De mooiste van het jaar, heet het. Al meer dan 100.000 keer gestreamd op YouTube 🎉
  • Soms praat ik tegen mijn planten.

Heb je een vraag? Stel ‘m vooral

Ook als je 1-op-1 begeleiding van me wilt. Want dan ben ik je beste cheerleader.

Liefs en #lekkerschrijven,

Jantien